انجام پایان نامه مکانیک | انجام رساله دکتری مکانیک

انجام پایان نامه مکانیک | انجام رساله دکتری مکانیک

انجام پایان نامه مهندسی مکانیک در گرایش ها و زیرشاخه های آن در مقاطع ارشد و دکترا دارای تکنیک و فرایندی است که آکادمی ابن سینا آن را به عنوان یکی از خدمات علمی و پژوهشی در کارنامه خدمات خود جای داده است.

انتخاب موضوع و نوع تحقیق جهت انجام پایان نامه و رساله برای رشته مهندسی مکانیک همانند سایر رشته های مهندسی بستگی به زیرشاخه های این رشته دارد. این زیرشاخه ها شامل حرارت و سیالات یا تبدیل انرژی (Energy Conversion )، طراحی جامدات یا طراحی کاربردی(Applied design )، ساخت و تولید (Manufacturing production )، طراحي سيستمهای ديناميكی خودرو (Automotive Dynamic Systems design)، سيستم محركه خودرو (vehicle actuator system)، و... می باشد. استفاده از برخی نرم افزارها در این رشته کاربرد بسیاری دارد.

مانند: CATIA-SolidWorks-Ansys -ABAQUS -WORKING MODELT-FLEX- AutoCad …، ROSA، Comsol ، MATLAB EE ، Gamz، Fluent and Gambit،  EnergyPlus  

دانشجویان برای انتخاب موضوع باید نکات متعددی را مد نظر داشته باشند. دانشجویان باید آگاه باشند موضوعی که انتخاب می کنند علاوه بر این که باید مورد علاقه خود دانشجو و همچنین تخصص استاد راهنما باشد، بلکه مورد توجه و نیاز و علاقه ی جامعه تخصصی آن رشته نیز حتما باشد.

به طور مثال یک دانشجوی رشته مهندسی مکانیک جهت انجام پایان نامه و رساله خود در خصوص انتخاب موضوع و عنوان مناسب باید نسبت به این مسئله واقف باشد که مورد پژوهشی که برمی گزیند در واقع نیاز این رشته است. و نیاز کسانی است که در این رشته تحصیل می کنند و پژوهش می کنند. ما در اینجا برخی از موضوعات و مسائلی که مرتبط با رشته مهندسی مکانیک در خصوص انجام پایان نامه و رساله در مقاطع ارشد و دکتری است را به عنوان مثال برای شما آورده ایم:

ماشین های نانو، پیوستن اکسی استیلن/ گاز، ربات شبه انسان، رفتار هوا، دوچرخه برقی، ربات عصبی، آیرودینامیک در اتومبیل ها، سیستم ترمز خلاء، انرژی های خورشیدی، ساخت مجازی، قطارهای شناور راه آهن مغناطیسی تندرو و...

انتخاب موضوع جهت انجام پایان نامه مکانیک مانند سایر رشته ها نیازمند این است که دانشجویان جهت انجام پایان نامه به منابع معتبر در ارتباط با رشته تخصصی خود دسترسی داشته باشند. ما در اینجا نمونه ای از پایگاه های معتبر علمی را به شما معرفی خواهیم کرد.

Taylor and Francis:  این پایگاه متعلق به علوم مهندسی است ضمن اینکه مقالات چاپ شده ی آن در ارتباط با رشته مهندسی مکانیک مقالات بسیار کاربردی هستند و همچنین این مقالات دارای تعداد ارجاعات بالایی هستند و به همین دلیل مقالات موجود در این پایگاه برای کمک و راهنمایی دانشجویان رشته مهندسی مکانیک کارایی و تاثیر بسیاری دارند. به خصوص برای انتخاب موضوع پایان نامه ارشد مکانیک تبدیل انرژی، می تواند مفید باشد. علاوه بر این دانشجویان رشته مکانیک به یاری پایگاه های علمی دیگری همچون ساینس دایرکت، الزویر، و اشپرینگر می توانند به مقالات تخصصی مهندسی مکانیک دست پیدا کنند. 

شما می توانید جهت دریافت راهنمایی های بیشتر و یا جهت مشاوره در زمینه انجام پایان نامه و رساله مکانیک خود و یا دریافت موضوع پایان نامه ارشد مکانیک تبدیل انرژی، جامدات، سیالات، به قسمت ثبت سفارش رجوع کنید تا کارشناسان آکادمی ابن سینا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند. 

۱۳۹۹/۰۱/۲۲
|
حسینی
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی

انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی

در انجام پایان نامه مشاوره تحصیلی که از زیرشاخه های علوم تربیتی می باشد، بخش [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۷
|
سینا
انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی

انجام پایان نامه انگل شناسی حاضر در سال 1390 در دانشگاه شهید با هنر کرمان به سران [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد  و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مددکاری اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد مددکاری اجتماعی ارائه شده در این بخش در سال 88 در دانشگاه ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۴
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب